Hvordan kan du påvirke dine kunders opmærksomhed?
Når MODUS skaber helhedsorienterede løsninger, anvender vi forskellige kommercielle tilgange og strategier. Vi anvender heriblandt adfærdsdesign til at optimere løsninger i indretning, design og konceptudvikling.
Hvad er nudging? Nudging handler om, hvordan du kan påvirke kundens adfærd, og er en hårdfin balance mellem påvirkning og manipulation. Vi bliver konstant påvirket, og vi bliver kun manipuleret, når vi påvirkes imod vores vilje.
De fleste af os kender nudging fra supermarkeder, hvor kundens rute gennem butikken planlægges nøje, med et ønske om at øge omsætningen. Det er samtidig yderst relevant at arbejde med nudging i øvrige dele af detailhandlen, herunder tøjbutikker, garnbutikker, møbelbutikker og meget andet.
Det visuelle miljø omkring os, kan have stor indflydelse på, hvilke beslutninger og køb kunden foretager sig. Visuel adfærdsmanipulation er en ud af mange manipulationsstrategier, som kan være med til at påvirke kundens beslutningsproces.
Tiltag i din indretning kan være med til at styre dine kunders opmærksomhed, og kan være med til at kommunikere det budskab og den følelse du ønsker, kunden skal modtage og opnå.
Comentarios